SFSUs årsmöte i Göteborg

Helgen den 16-17 november kommer SFSU ha årsmöte, workshops och en massa trevligt häng i Göteborg. Så se till att boka in den helgen nu!
Årets årsmöteshelg arrangeras av Änglarna och Ultras med stöd från övriga supporterklubbar och grupper här i Göteborg som är medlemmar i SFSU och vi hoppas naturligtvis att så många som möjligt av våra medlemmar kan komma och delta redan under lördagen då det bland annat kommer att bjudas viktiga och intressanta workshops. SFSU vill vara en del av lösningen i mångt och mycket, och det är ett arbete vi vill påbörja under dessa workshops. Därför är det jätteviktigt att så många som möjligt kommer denna helg och gör sin röst hörd!
Dessutom kommer ni ha möjlighet att träffa supportrar från hela landet, utbyta erfarenheter och anekdoter!

Fredag: På fredag kommer det att styras upp socialt häng på kvällen. Plats kommer att meddelas dem som anmäler sig till möteshelgen via mail.

Lördag: Klockan 12.00 kör vi igång med lunch vilket följs av två workshops. Plats: Gamla Ullevis presscenter.
På kvällen kommer vi styra upp en SFSU-pub med bra priser på mat och dryck samt egna DJs! Plats och tid kommer att meddelas under dagen på Gamla Ullevi.

Söndag: Årsmötet startar 11.30 och vi har satt sluttid senast 14.00. Plats: Gamla Ullevis presscenter.

WORKSHOPS
Temat i år är repression. Workshoparna kommer bland annat handla om Disciplinnämnden; den nuvarande problematiken med hur de arbetar, hur vi anser att det bör se ut samt hur SFSU ska agera i de frågor som berör DN och deras beslut.

ANMÄLAN
Det kommer att gå att droppa in, men vill man vara med på lunch och kvällsaktiviteter krävs föranmälan.
Anmälan sker till sfsu@hotmail.se och ska innehålla:

Namn på den supporterklubb/grupp man tillhör. I vårt fall alltså Supporterklubben Änglarna.
Antal personer anmälan gäller.
Namn på dem anmälan gäller, samt mailadress till kontaktperson för anmälan.

ÅRSMÖTET
På själva årsmötet har varje idrottsförening ett antal röster som de officiella representanterna för varje medlemsförening/grupp ansvarar över. Alla som är medlemmar i en medlemsförening/grupp är dock välkomna att delta också under mötet vilket inte sällan är mycket intressant, så tveka inte.

ÖVRIGT
Har ni frågor kan ni mejla till sfsu@hotmail.se

Etiketter: